Gå til sidens indhold
 

Dommerpanelet 2017

Dommerpanelet 2017 bestod af fem succesfulde iværksættere og erhvervsfolk, som udpegede vinderne af Business Region Aarhus Iværksætterprisen.

 

Om dommerne

Kasper Eis, CEO og stifter, AMOV Apparel

 

Kasper Eis startede i 2014 virksomheden AMOV Apparel, der producerer og sælger ultra-bæredygtigt tøj. Navnet AMOV står for ”A Man Of Value”, som er et citat af Albert Einstein, og er et modebrand til mænd og kvinder, der skal være forgangseksempel på et succesfuldt bæredygtigt og etisk modebrand.

 

Før Kasper besluttede at starte sin egen modevirksomhed, var han succesfuld adm. direktør hos Lego Wear og fra 2008-2011 udviklingsdirektør hos Dansk Mode og Textil. Han har også en fortid som marketingschef ved Bang & Olufsen.

 

Kasper Eis er uddannet civilingeniør fra Aalborg Universitet.

 

Nicolai Danmark Johannesen, medstifter og COO, Reshopper

 

Nicolai Danmark Johannesen stiftede i 2012 Reshopper sammen med tre andre stiftere og har arbejdet med konceptudvikling, kommunikation, PR og marketing, digitale medier samt rejst investorkapital hos investorer.

 

Reshopper er en bæredygtig smartphone-app til børnefamilier, der vil købe og sælge brugte børneting lokalt. Appen er downloadet mere end 300.000 gange og alene i 2016 blev der solgt mere end 1 mio. børneting via Reshopper. Den populære app har vundet flere priser og er kåret til ”Editor’s Choice” hos Apple og på Apples top 10-liste over bedste apps. Virksomheden har desuden netop fået en millioninvestering fra investor, Jesper Buch.

 

Nicolai Danmark Johannesen er uddannet multimediedesigner og har tidligere arbejdet en årrække som journalist i både tv og radio og som grafisk designer/webmaster hos Spies. Han har gennem sin karriere stiftet flere forskellige virksomheder som eksempelvis Singleplus.dk og har siddet i bestyrelsen for WeLoveStartups.

Patrizia Venturelli Christensen, CEO, Trollbeads

Foto: Helle Moos

 

Patrizia Venturelli Christensen er nyudnævnt CEO i smykkevirksomheden, Trollbeads. Hun har de seneste to år haft sit eget konsulentfirma, Venturelli Consulting, hvor hun bl.a. har rådgivet om brand- og marketingstrategi.

 

I 2011 kom hun til Kopenhagen Fur, først som marketingdirektør og blev hurtigt CEO og medstifter af Oh! by Kopenhagen Fur, som er et accessory brand og datterselskab af Kopenhagen Fur. Produkterne er udelukkende lavet med pels købt derigennem, og brandet fokuserer på sofistikerede styles af højeste kvalitet både indenfor materialer og håndværk.


Patrizia Venturelli Christensen, der kommer fra Italien, har bl.a. en Ph.d. i sociologi fra Universtà degli Studi di Trento og en EMBA fra CBS/SIMI.

Pia Vemmelund, CEO, momondo

 

Pia Vemmelund har siden 2012 været adm. direktør for rejseportalen momondo. Hun skiftede til momondo i 2007 efter 19 år i SAS’ kommercielle afdeling.

 

momondo er opstået på dansk initiativ i 2006, skabt af erfarne folk fra rejsebranchen og dygtige programmører med en passion for ny teknologi – samt at rejse og møde nye mennesker. momondo er en del af Momondo Group, der også ejer brandet Cheapflights. Fra 1 november 2016 overtog Pia Vemmelund ansvaret for MomondoGroups samlede meta omsætning, dækkende både momondo og Cheapflights. I dag er MomondoGroup en verdensomspændende forretning, hvor momondo udgør størstedelen af gruppen, og momodo drives fortsat ud af København. Det er netop annonceret at den amerikanske virksomhed ”The Priceline Group”, har underskrevet en Sales & Purchase Agreement med MomodoGroup for 3,8 milliarder kroner. Ifølge Pia Vemmelund giver salget af momondo nye muligheder for at videreudvikle virksomheden, som har omkring 350 ansatte i London, København og Boston. Salget skal dog endeligt godkendes af diverse myndigheder, men forventes på plads i løbet af 2017.

 

Pia Vemmelund har en HD i International Business fra CBS, og har været bestyrelsesmedlem af Grønlands Rejsebureau og er i dag stadig aktiv i bestyrelsen for den danske iværksættervirksomhed Bownty.

Thor Thorøe, stifter og CEO, Social Food Danmark

 

Thor Thorøe grundlagde i 2000 den succesfulde is-kæde, Paradis Is, som han solgte ti år senere. I 2010 grundlage han virksomhederne DanMoz (mejeri i Mozambique) og CocoaFair (chokoladefabrik i Sydafrika). I 2012 grundlagde han Social Food Danmark, der bl.a. står bag is- og chokoladekæden Social Foodies, som er baseret på et socialøkonomisk koncept, hvor pengene på bundlinjen går til socialt udsatte i Afrika og Danmark.

 

Social Food Danmark producerer og sælger økologisk is, chokolade, myslibarer, proteinbarer, nødder mm. af høj kvalitet. Virksomheden CocoaFair leverer chokoladen til butikkerne i Danmark og er den første ”bean til bar”-chokoladefabrik i verden med fokus på økologi og socialt entreprenørskab på samme tid. Kæden består i dag af 5 butikker i Kbh. og Århus og i 2017 vil der blive åbnet flere Social Foodies-butikker i de danske storbyer, og derefter er planen at rykke til Stockholm, Berlin og Oslo.

 

Thor Thorøe er uddannet fra Aarhus Købmandsskole og efter uddannelsen tog han ud i verden og havnede i Rom, hvor han blev klar over, at han skulle være is-iværksætter.

 
 

Opdateret: 03.5.2017

Afdeling: Business Region Aarhus

Send kommentar: Jane  Baad Jensen

 
 
 

Tip en ven

Her kan du tippe en ven om siden





CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code