Gå til sidens indhold
 

Turisme

Strategisk markedsføring skal lokke flere turister til Østjylland.

Charmerende Ebeltoft med hyggelige gader og idyllisk stemning. Den grønne ø Samsø med kilometervis af strande og rige muligheder for fiskeri. Handelsbyen Randers med det historiske centrum og brede udvalg af spændende butikker og caféer. Horsens, hvor kulturen er i højsædet. Silkeborgs lækre kombination af natur- og byliv. 

 

Sådan er nogle af perlerne i det østjyske landskab beskrevet på det syngende norske sprog på en hjemmeside udarbejdet specifikt til potentielle, norske turister.

 

Målrettet markedsføring

Det er Business Region Aarhus, der står bag indsatsen, og formålet er at øge turismen ved at præsentere Østjyllands mange muligheder i et fælles turistfremstød på det norske marked.

 

De foreløbige resultater er gode. Antallet af overnattende norske turister i Østjylland er steget markant i perioden januar-marts 2016 sammenlignet med samme periode sidste år. En del af stigningen kan forklares med påskens tidlige fald i år, og på landsplan er der registreret en samlet vækst på 13 procent. Til sammenligning er stigningen i Østjylland på 19 procent.

 

Sådan præsenteres Østjylland for de norske turister:

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

Opdateret: 27.4.2017

Afdeling: Business Region Aarhus

Send kommentar: Jane  Baad Jensen

 
 
 

Tip en ven

Her kan du tippe en ven om siden





CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code